Abildsø skole

Vurdering og læring i en elevaktiv skole
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Vurdering og læring i en elevaktiv skole
Medansvarlig
Språk
  • Språk:
Hylleplassering
  • 372.127 D
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2006
Noter
  • Forfatterne stiller i boken spørsmål rundt elevvurdering og tar blant annet opp hvordan eksamen henger sammen med elevens læring og motivasjon. En av skolens viktigste målsettinger er at elevene opplever mestring i det daglige arbeidet, og at opplæringen er tilpasset deres evner og forutsetninger. Dette stiller nye krav til elevvurderingen. Boken problematiserer forholdet mellom en uformell vurdering som fokuserer på individets framgang på den ene siden, og en formell vurdering som fokuserer på elevens grad av måloppnåelse på den andre. Forfatterne setter vurdering inn i et større utdanningspolitisk perspektiv og reiser spørsmål knyttet til lærernes funksjon i et nasjonalt vurderingssystem, hvor nasjonale prøver inngår. Har litteraturliste. Medforf.: Jarl Inge Wærness. Bibliografi: s. 265-271
ISBN
  • 82-15-00915-8
  • 978-82-15-00915-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001576nam  22002531  45
*00174285
*00520090323163100.0
*0082006           a     0    00nob 2
*015  $a0165075$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a82-15-00915-8$bh.$cNkr 279.00
*020  $a978-82-15-00915-5
*08231$a372.127$zh$25
*08231$a373.127
*090  $c372.127$dD
*100 0$aDale, Erling Lars$d1946-$jn.
*24510$aVurdering og læring i en elevaktiv skole$cErling Lars Dale, Jarl Inge Wærness
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2006
*300  $a271 s.
*505  $aBibliografi: s. 265-271
*520  $aForfatterne stiller i boken spørsmål rundt elevvurdering og tar blant annet opp hvordan eksamen henger sammen med elevens læring og motivasjon. En av skolens viktigste målsettinger er at elevene opplever mestring i det daglige arbeidet, og at opplæringen er tilpasset deres evner og forutsetninger. Dette stiller nye krav til elevvurderingen. Boken problematiserer forholdet mellom en uformell vurdering som fokuserer på individets framgang på den ene siden, og en formell vurdering som fokuserer på elevens grad av måloppnåelse på den andre. Forfatterne setter vurdering inn i et større utdanningspolitisk perspektiv og reiser spørsmål knyttet til lærernes funksjon i et nasjonalt vurderingssystem, hvor nasjonale prøver inngår. Har litteraturliste. Medforf.: Jarl Inge Wærness.
*650  $aEvaluering$0før- og grunnskolen$1372.127$2BS$9nor
*650 2$aEvaluering$0videregående skole$1373.127$2BS$9nob
*700 0$aWærness, Jarl Inge$d1971-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex3Tilgjengelig Abildsø skoleRessursbiblioteket