Tonsenhagen skole

Med språklige minoriteter i klassen: andrespråkslæring og andrespråksundervisning
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Med språklige minoriteter i klassen: andrespråkslæring og andrespråksundervisning
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • 370.117 M
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2004
Noter
  • Grunnskolen. Voksenopplæring Boka tar for seg hvordan læreren kan tilrettelegge undervisningen for minoritetsspråklige elever i grunnskolen. Læreren trenger kunnskap om hvordan elever lærer et andrespråk, og om hvilke vansker som kan være forbundet med å tilegne seg fagkunnskap på et språk man ikke behersker fullt ut. De ulike artiklene tar for seg hvordan man arbeider med lesing og skriving, skjønnlitteratur, uttale og vokabular og organiseringen av undervisningen. Artiklene viser både til teori og praksis. Boka vil være nyttig for studenter som tar fagene norsk som andrespråk eller flerkulturell pedagogikk, og for lærere med minoritetsspråklige i klassen. Litteraturlister og register. Har bibliografi Tekst på bokmål og dansk
ISBN
  • 82-02-21772-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001541nam  22002411  4500
*00160760
*008040308         no     a          00mul 2
*015  $a0143666$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a82-02-21772-5$bh.$cNkr 378.00
*041  $adannob
*08231$a370.117; 372.653982$zh$25
*090  $c370.117$dM
*24500$aMed språklige minoriteter i klassen$bandrespråkslæring og andrespråksundervisning$cred.: Elisabeth Selj (hovedred.), Else Ryen og Inger Lindberg
*260  $aOslo$bCappelen akademisk$ccop. 2004
*300  $a328 s.$bill.
*500  $aGrunnskolen. Voksenopplæring
*505  $aHar bibliografi
*505  $aTekst på bokmål og dansk
*520  $aBoka tar for seg hvordan læreren kan tilrettelegge undervisningen for minoritetsspråklige elever i grunnskolen. Læreren trenger kunnskap om hvordan elever lærer et andrespråk, og om hvilke vansker som kan være forbundet med å tilegne seg fagkunnskap på et språk man ikke behersker fullt ut. De ulike artiklene tar for seg hvordan man arbeider med lesing og skriving, skjønnlitteratur, uttale og vokabular og organiseringen av undervisningen. Artiklene viser både til teori og praksis. Boka vil være nyttig for studenter som tar fagene norsk som andrespråk eller flerkulturell pedagogikk, og for lærere med minoritetsspråklige i klassen. Litteraturlister og register.
*650 1$aNorsk språk$xUndervisning$xFremmedspråklige$0før- og grunnskolen$1372.65/3982044$2BS$2BS$9nob
*655  $aPedagogikk
*700 0$aLindberg, Inger$ered.
*700 0$aRyen, Else$d1944-$ered.$jn.
*700 0$aSelj, Elisabeth$d1950-$ered.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex16Tilgjengelig Tonsenhagen skole372.653982 M