Forfatter
Tittel Lese- og skrivevansker : Teori, diagnose og metoder
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boka analyserer lese- og skrivevansker i forhold til faktorer som syn, hørsel, taktil- og kinestetisk sans, motivasjon, emosjonalitet, selvbildeoppfatning, motorikk, minnefunksjoner, fonologiske prosesser og språk- og uttalevansker. Faktorer som kan forutsi framtidige leseproblemer drøftes særskilt. Diagnostisering av lese- og skrivevansker og ulike lesemetoder blir nøye beskrevet. Et eget kapittel er avsatt til metodiske tips i den første leseopplæringen, mens boken avsluttes med bruk av datamaskinprogrammer for lese- og skrivesvake. Læreboken er myntet på lærerutdanningene og på voksne som trenger bedre forståelse av hva lese- og skrivevansker er og hvordan vi kan arbeide med og møte barn med slike problemer. Har litteraturliste og stikkordregister.
Heftet
ISBN 82-7674-542-3 978-82-7674-542-9
Tilgjengelige
Venteliste
*000 am
*00123943
*008991109s2000 no ar 0 nob 9
*020 $a82-7674-542-3$bh$c362.00
*020 $a978-82-7674-542-9$bh$c362.00
*025 $a9788276745429
*040 $aDen norske Bokdatabasen AS
*08230$a371.9144$zh
*096 $a371.9144 E
*10010$aElvemo, Jarle$d1939-$jn.
*24510$aLese- og skrivevansker $bTeori, diagnose og metoder$cJarle Elvemo
*250 $a1. utg., 1. oppl.
*260 $aBergen$bFagbokforlaget$c2000
*300 $a302 s.
*511 $afor Elvemo, Jarle
*520 $aBoka analyserer lese- og skrivevansker i forhold til faktorer som syn, hørsel, taktil- og kinestetisk sans, motivasjon, emosjonalitet, selvbildeoppfatning, motorikk, minnefunksjoner, fonologiske prosesser og språk- og uttalevansker. Faktorer som kan forutsi framtidige leseproblemer drøftes særskilt. Diagnostisering av lese- og skrivevansker og ulike lesemetoder blir nøye beskrevet. Et eget kapittel er avsatt til metodiske tips i den første leseopplæringen, mens boken avsluttes med bruk av datamaskinprogrammer for lese- og skrivesvake. Læreboken er myntet på lærerutdanningene og på voksne som trenger bedre forståelse av hva lese- og skrivevansker er og hvordan vi kan arbeide med og møte barn med slike problemer. Har litteraturliste og stikkordregister.
*590 $ah
*591 $aHeftet
*594 $abm
*595 $aBokmål
*596 $a20000127100927_fridef
*650 $aLesevansker$0spesialundervisning$1371.914
*655 $aSpesialpedagogikk
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening