Oslo VO Nydalen

Lese- og skrivevansker: Teori, diagnose og metoder
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Lese- og skrivevansker: Teori, diagnose og metoder
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.9144 E
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2000
Noter
  • Boka analyserer lese- og skrivevansker i forhold til faktorer som syn, hørsel, taktil- og kinestetisk sans, motivasjon, emosjonalitet, selvbildeoppfatning, motorikk, minnefunksjoner, fonologiske prosesser og språk- og uttalevansker. Faktorer som kan forutsi framtidige leseproblemer drøftes særskilt. Diagnostisering av lese- og skrivevansker og ulike lesemetoder blir nøye beskrevet. Et eget kapittel er avsatt til metodiske tips i den første leseopplæringen, mens boken avsluttes med bruk av datamaskinprogrammer for lese- og skrivesvake. Læreboken er myntet på lærerutdanningene og på voksne som trenger bedre forståelse av hva lese- og skrivevansker er og hvordan vi kan arbeide med og møte barn med slike problemer. Har litteraturliste og stikkordregister. Heftet
ISBN
  • 82-7674-542-3
  • 978-82-7674-542-9
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000      am
*00123943
*008991109s2000    no     ar         0 nob 9
*020  $a82-7674-542-3$bh$c362.00
*020  $a978-82-7674-542-9$bh$c362.00
*025  $a9788276745429
*040  $aDen norske Bokdatabasen AS
*08230$a371.9144$zh
*096  $a371.9144 E
*10010$aElvemo, Jarle$d1939-$jn.
*24510$aLese- og skrivevansker$bTeori, diagnose og metoder$cJarle Elvemo
*250  $a1. utg., 1. oppl.
*260  $aBergen$bFagbokforlaget$c2000
*300  $a302 s.
*511  $afor Elvemo, Jarle
*520  $aBoka analyserer lese- og skrivevansker i forhold til faktorer som syn, hørsel, taktil- og kinestetisk sans, motivasjon, emosjonalitet, selvbildeoppfatning, motorikk, minnefunksjoner, fonologiske prosesser og språk- og uttalevansker. Faktorer som kan forutsi framtidige leseproblemer drøftes særskilt. Diagnostisering av lese- og skrivevansker og ulike lesemetoder blir nøye beskrevet. Et eget kapittel er avsatt til metodiske tips i den første leseopplæringen, mens boken avsluttes med bruk av datamaskinprogrammer for lese- og skrivesvake. Læreboken er myntet på lærerutdanningene og på voksne som trenger bedre forståelse av hva lese- og skrivevansker er og hvordan vi kan arbeide med og møte barn med slike problemer. Har litteraturliste og stikkordregister.
*590  $ah
*591  $aHeftet
*594  $abm
*595  $aBokmål
*596  $a20000127100927_fridef
*650  $aLesevansker$0spesialundervisning$1371.914
*655  $aSpesialpedagogikk
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex6Tilgjengelig Oslo VO NydalenLese- og skrivevansker E