Forfatter
Tittel Les mindre - forstå mer!: strategier for lesing av fagtekster : 8.-13. trinn
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Forfatterne viser i denne boka alternative måter å lese på, avhengig av hensikten med lesingen og hvilken sjanger elevene skal lese. Mange elever leser hele teksten fra første til siste ord, eller de gir opp underveis. Når elevene planlegger egen lesing og forbereder seg, øker sjansene for at de skal forstå mer av det de leser. Boken tar for seg hvordan du kan hjelpe eleven til å lese mer effektivt, blant annet ved å modellere ulike lesestrategier.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001405pam 22002411 4500
*001218464
*008 a 00nob 2
*015 $a0288264$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-42517-0$bh.$cNkr 485.00
*08231$a372.47$zh$25
*08231$a418.4071$25
*090 $c372.47$dB
*100 0$aBrevik, Lisbeth M.$d1969-$jn.
*24510$aLes mindre - forstå mer!$bstrategier for lesing av fagtekster : 8.-13. trinn$cLisbeth M. Brevik og Ann Elisabeth Gunnulfsen
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300 $a354 s.$bill.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520 $aForfatterne viser i denne boka alternative måter å lese på, avhengig av hensikten med lesingen og hvilken sjanger elevene skal lese. Mange elever leser hele teksten fra første til siste ord, eller de gir opp underveis. Når elevene planlegger egen lesing og forbereder seg, øker sjansene for at de skal forstå mer av det de leser. Boken tar for seg hvordan du kan hjelpe eleven til å lese mer effektivt, blant annet ved å modellere ulike lesestrategier.
*650 1$aLeseforståelse $0før- og barneskolen$1372.47$2BS$486149$2BS$9nob
*650 2$aLesing$xPsykologiske aspekter$2BS$493267$2BS$9nob
*650 $agrunnskolen
*650 $apedagogikk
*655 $aLesing
*700 0$aGunnulfsen, Ann Elisabeth$d1962-$emedforf.$jn.
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=505526&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening