Forfatter
Tittel Språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelse: prinsipper for opplæring og tilrettelegging
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter 1. utg., 1. oppl. 2015. 1. utg. 2006 med tittel: Barn og ungdommer med Asperger-syndrom : prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet. Tiltak. Opplæring. Tilrettelegging
Det har vært en betydelig økning i forekomsten av Asperger-syndrom de siste årene, og barn og ungdommer med dette syndromet har behov for spesiell tilrettelegging i skolen. Målet med boka er å bidra til at barn og ungdommer med Asperger-syndrom og andre med vansker innenfor autismespektret får egnete tilbud. Denne boka retter seg spesielt mot undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet, og den gir praktiske beskrivelser av hvordan man kan tilpasse lærestoffet og utformingen av undervisningen til elevenes kognitive særtrekk. Boken er en revidering og oppdatering av "Barn og ungdommer med Aspergersyndrom: prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet" fra 2006
Har bibliografi
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002740cam a2200397 c 4500
*001209735
*003NO-OsBA
*00520220918073828.0
*007ta
*008151207s2015 no a 0 00nob|
*019 $bl
*020 $a9788205489868$cNkr 499.00$qh.
*035 $a(NO-OsBA)0473761
*040 $aNO-OsBA$bnob$ekatreg
*0820 $a371.94; 616.8982$qNO-OsBA$223/nor
*082 $a616.8982
*090 $a616.8982$dM
*1001 $aMartinsen, Harald$d1946-$0(NO-TrBIB)90147002$4aut$81
*24510$aSpråklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelse$bprinsipper for opplæring og tilrettelegging$cHarald Martinsen, Terje Nærland og Stephen von Tetzchner
*250 $a2. utg.
*260 $c2015
*264 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2015
*300 $a290 s.
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$aNordmenn$bn.$2bibbi$81
*500 $a1. utg., 1. oppl. 2015. 1. utg. 2006 med tittel: Barn og ungdommer med Asperger-syndrom : prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet. Tiltak. Opplæring. Tilrettelegging
*520 $aDet har vært en betydelig økning i forekomsten av Asperger-syndrom de siste årene, og barn og ungdommer med dette syndromet har behov for spesiell tilrettelegging i skolen. Målet med boka er å bidra til at barn og ungdommer med Asperger-syndrom og andre med vansker innenfor autismespektret får egnete tilbud. Denne boka retter seg spesielt mot undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet, og den gir praktiske beskrivelser av hvordan man kan tilpasse lærestoffet og utformingen av undervisningen til elevenes kognitive særtrekk. Boken er en revidering og oppdatering av "Barn og ungdommer med Aspergersyndrom: prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet" fra 2006
*520 $aHar bibliografi
*650 $aAutisme$gspesialpedagogikk$xElever$0(NO-OsBA)1110793$2bibbi$9nob
*650 $aSpesialpedagogikk, autister
*655 $aPsykiatri
*7001 $aNærland, Terje$d1973-$4aut$0(NO-TrBIB)1024434$81
*7001 $aTetzchner, Stephen von$d1946-$4aut$0(NO-TrBIB)99036246$81
*740 $aBarn og ungdommer med Asperger-syndrom$pprinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet
*7400 $aSpråklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelser
*852 $h371.94$iMAR
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/2a67eee4-67f0-4737-b9bd-6a2ccf331b71/cover/original.jpg$3Omslagsbilde
*85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/2a67eee4-67f0-4737-b9bd-6a2ccf331b71/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=548990&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening