Oslo VO Nydalen

Norsk utdanningspolitisk retorikk 1945-2000: en studie av utdanningstenkningen i norske partiprogrammer
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Norsk utdanningspolitisk retorikk 1945-2000: en studie av utdanningstenkningen i norske partiprogrammer
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 379.481 N
Klassifikasjon
År
  • 1999
Noter
  • Utdanningspolitikk. Norge Boken består av tre separate studier som til sammen gir et detaljert bilde av retorikken i de politiske partienes programmer fra 1945 til 2000. De beskriver og analyserer hva partiene sier om utdannings- eller opplæringsspørsmål. Studiene sier ingen ting om hvordan partiene har handlet i praktisk politisk virksomhet. Hva har partiene til enhver tid ment om de utdanningspolitiske hovedspørsmålene? Hvilke temaer eller saker er tillagt størst betydning? Hvordan har tenkningen endret seg fra 1945 og frem til 2000? Hvilke konfliktstrukturer og allianser har vi sett? Har avstanden mellom partiene minket eller økt? Dette er noen hovedspørsmål som boken søker å gi svar på. En annen viktig dimensjon er spørsmålet om retorikken gir utrykk for ønske og kontinuitet og stabilitet, eller om oppbrudd og fornyelse er det som har stått i fokus. En bok for alle som interesserer seg for utdanningsspørsmål. Noter.
ISBN
  • 82-456-0823-8
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001536nam  22001691  4500
*001195310
*008000306         no     a          00nob 2
*015  $a0111588$bBIBBI
*020  $a82-456-0823-8$bh.$cNkr 348.00
*0823 $a379.481$zh
*090  $c379.481$dN
*24500$aNorsk utdanningspolitisk retorikk 1945-2000$ben studie av utdanningstenkningen i norske partiprogrammer$cAlfred Oftedal Telhaug ... [et al.]
*260  $a[Oslo]$bCappelen akademisk$c1999
*300  $a381 s.
*500  $aUtdanningspolitikk. Norge
*520  $aBoken består av tre separate studier som til sammen gir et detaljert bilde av retorikken i de politiske partienes programmer fra 1945 til 2000. De beskriver og analyserer hva partiene sier om utdannings- eller opplæringsspørsmål. Studiene sier ingen ting om hvordan partiene har handlet i praktisk politisk virksomhet. Hva har partiene til enhver tid ment om de utdanningspolitiske hovedspørsmålene? Hvilke temaer eller saker er tillagt størst betydning? Hvordan har tenkningen endret seg fra 1945 og frem til 2000? Hvilke konfliktstrukturer og allianser har vi sett? Har avstanden mellom partiene minket eller økt? Dette er noen hovedspørsmål som boken søker å gi svar på. En annen viktig dimensjon er spørsmålet om retorikken gir utrykk for ønske og kontinuitet og stabilitet, eller om oppbrudd og fornyelse er det som har stått i fokus. En bok for alle som interesserer seg for utdanningsspørsmål. Noter.
*655  $aSkolevirksomhet
*700 0$aTelhaug, Alfred Oftedal$d1934-$emedarb.$jn.
*900 0$aOftedal Telhaug, Alfred$zTelhaug, Alfred Oftedal$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex2Tilgjengelig Oslo VO NydalenRom 501 Skolevirksomhet N 379.481