Tittel Å være lærer i en mangfoldig skole: kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Tverrkulturell. Multikulturell. Tospråklig opplæring.
Elevgrunnlaget har blitt mer sammensatt, noe som utfordrer utdanningsfeltet til å øke bevissthet om mangfold, motvirke fordommer og stereotypier og til å utforske alternative læringsarenaer. Hva innebærer lærerkompetanse i et flerkulturelt og flerreligiøst samfunn? Gjennom sytten kapitler søker erfarne forskere og lærerutdannere å belyse det flerkulturelle klasserommet fra ulike synsvinkler. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere på høgskoler, forskere og andre som er opptatt av mangfold i skolen. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, data om bidragsyterne, noter
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001525pam 22002411 4500
*001193096
*008190917 no a 00nob 2
*015 $a0531516$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-51225-2$bh.$cNkr 379.00
*08201$a370.117$zh$223/nor
*090 $c370.117$dÅ
*24500$aÅ være lærer i en mangfoldig skole$bkulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag$cEspen Schjetne og Thor-André Skrefsrud (red.)
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2018
*300 $a312 s.
*500 $aTverrkulturell. Multikulturell. Tospråklig opplæring.
*505 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, noter
*520 $aElevgrunnlaget har blitt mer sammensatt, noe som utfordrer utdanningsfeltet til å øke bevissthet om mangfold, motvirke fordommer og stereotypier og til å utforske alternative læringsarenaer. Hva innebærer lærerkompetanse i et flerkulturelt og flerreligiøst samfunn? Gjennom sytten kapitler søker erfarne forskere og lærerutdannere å belyse det flerkulturelle klasserommet fra ulike synsvinkler. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere på høgskoler, forskere og andre som er opptatt av mangfold i skolen. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aFlerkulturell pedagogikk$1370.117$2BS$9nob
*655 $aPedagogikk
*700 0$aSchjetne, Espen$d1968-$ered.$jn.
*700 0$aSkrefsrud, Thor-André$d1972-$ered.$jn.
*950 0$aFlerkulturell utdanning$zFlerkulturell pedagogikk$9nob
*950 0$aKulturmøte$zFlerkulturell pedagogikk$0pedagogikk$9nob
*950 0$aTverrkulturell pedagogikk$zFlerkulturell pedagogikk$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening