Forfatter
Tittel Å lære språk i barnehagen: kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Begreps-/ og språklæring. Kommunikasjonsferdigheter. Lytting. Lese-/ skriveundervisning. Førskole. Grunnskole
Samhandling mellom barn og voksne i barnehagen kan være avgjørende for språkarbeid, noe som er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen. Hvordan kan voksne fremme barns språklæring i barnehagen? Og hva kjennetegner språkfremmende samspill? Forfatteren drøfter forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Boken belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001344pam 22001931 4500
*001193094
*008190917 no a 00nob 2
*015 $a0526527$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-02-42220-2$bh.$cNkr 349.00
*08201$a372.6044$zh$223/nor
*090 $c372.6$dG
*100 0$aGrøver, Vibeke$jn.
*24510$aÅ lære språk i barnehagen$bkvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring$cVibeke Grøver
*260 $aOslo$bCappelen Damm Akademisk$c2018
*300 $a194 s.
*500 $aBegreps-/ og språklæring. Kommunikasjonsferdigheter. Lytting. Lese-/ skriveundervisning. Førskole. Grunnskole
*505 $aHar bibliografi, register
*520 $aSamhandling mellom barn og voksne i barnehagen kan være avgjørende for språkarbeid, noe som er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen. Hvordan kan voksne fremme barns språklæring i barnehagen? Og hva kjennetegner språkfremmende samspill? Forfatteren drøfter forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Boken belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aNorsk språk$xUndervisning$0før- og barneskolen $1372.6044$2BS$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening