Oslo VO Nydalen

Å lære språk i barnehagen: kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Å lære språk i barnehagen: kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.6 G
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • Begreps-/ og språklæring. Kommunikasjonsferdigheter. Lytting. Lese-/ skriveundervisning. Førskole. Grunnskole Samhandling mellom barn og voksne i barnehagen kan være avgjørende for språkarbeid, noe som er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen. Hvordan kan voksne fremme barns språklæring i barnehagen? Og hva kjennetegner språkfremmende samspill? Forfatteren drøfter forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Boken belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager. Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi, register
ISBN
  • 978-82-02-42220-2
Tilgjengelige
  • 2/2
Venteliste
  • 0 (0)
*00001344pam  22001931  4500
*001193094
*008190917         no     a          00nob 2
*015  $a0526527$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-02-42220-2$bh.$cNkr 349.00
*08201$a372.6044$zh$223/nor
*090  $c372.6$dG
*100 0$aGrøver, Vibeke$jn.
*24510$aÅ lære språk i barnehagen$bkvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring$cVibeke Grøver
*260  $aOslo$bCappelen Damm Akademisk$c2018
*300  $a194 s.
*500  $aBegreps-/ og språklæring. Kommunikasjonsferdigheter. Lytting. Lese-/ skriveundervisning. Førskole. Grunnskole
*505  $aHar bibliografi, register
*520  $aSamhandling mellom barn og voksne i barnehagen kan være avgjørende for språkarbeid, noe som er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen. Hvordan kan voksne fremme barns språklæring i barnehagen? Og hva kjennetegner språkfremmende samspill? Forfatteren drøfter forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Boken belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aNorsk språk$xUndervisning$0før- og barneskolen$1372.6044$2BS$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Oslo VO NydalenSpråk- og kommunikasjon 372.6 G
Ex2Tilgjengelig Oslo VO NydalenFjernlån Deichman pr 17/9-19 til Elin A