Forfatter
Tittel
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
Noter Det er lærerens ansvar å lede klasser og undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte, slik at eleven får et godt læringsutbytte. Lærere som klarer dette, fremstår som tydelige voksenpersoner. De er samtidig interessert i elevene og har et godt og nært forhold til dem. Slike lærere motiverer elevene til en god arbeidsinnsats. De skaper ro og forutsigbarhet i undervisningen, er engasjerte og støttende og levner ingen tvil om hvem som har ansvaret eller bestemmer.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001333nam 22002531 4500
*001187769
*008201009 no a 00nob 2
*015 $a0281005$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-42313-8$bh.$cNkr 179.00
*041 $hdan
*08231$a372.1102$zh$25
*090 $c372.1102$dN
*100 0$aNordahl, Thomas$d1958-$jn.
*24010$aLæreren som leder af klasser og undervisningsforløb
*24510$aKlasseledelse$cThomas Nordahl ; oversatt av Kirsten Hemmer
*260 $aOslo$bGyldendal$c2012
*300 $a61 s.$bfig.
*440 0$aDette vet vi om
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520 $aDet er lærerens ansvar å lede klasser og undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte, slik at eleven får et godt læringsutbytte. Lærere som klarer dette, fremstår som tydelige voksenpersoner. De er samtidig interessert i elevene og har et godt og nært forhold til dem. Slike lærere motiverer elevene til en god arbeidsinnsats. De skaper ro og forutsigbarhet i undervisningen, er engasjerte og støttende og levner ingen tvil om hvem som har ansvaret eller bestemmer.
*574 $aOriginaltittel: Læreren som leder af klasser og undervisningsforløb
*650 1$aLærere og elever$0før- og grunnskolen$1372.11023$2BS$2BS$9nob
*655 $aSkolevirksomhet
*700 0$aHemmer, Kirsten J.L.$d1952-$eovers.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening