Forfatter
Tittel Ordforråd, ordbruk og ordlæring
Språk
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Språkkunnskap. [Inkl. Semantikk. Diskusjonsanalyse. Innholdsanalyse. Terminologi]
Ordforrådet er nå regnet som en sentral del av språkkunnskapen, og blir derfor viet mer og mer oppmerksomhet i språkforskningen. Hva er et ord og hva er en metafor? Hva vil det si å kunne et ord? Hvordan lærer vi ord og uttrykk? Hvor mange ord kan voksne mennesker og hvordan kan dette måles? Hvordan varierer ordbruken i ulike situasjoner og sjangrer? Hvordan kan vi undervise for å utvide elevenes ordforråd? Ordforråd, ordbruk og ordlæring søker å gi svar på slike og mange andre spørsmål som reiser seg når barn eller voksne holder på å lære et nytt språk. Ordforrådet er nå regnet som en sentral del av språkkunnskapen, og blir derfor viet mer og mer oppmerksomhet i språkforskningen. Ordforråd, ordbruk og ordlæring trekker fram eldre og nyere forskning både fra klasserommet og fra andre arenaer samt setter den inn i relevante sammenhenger. Ordforråd, ordbruk og ordlæring er i første rekke beregnet på studenter ved universiteter og på høyskoler som studerer studiefaget norsk som andrespråk, men passer også for lærere og alle andre som ønsker å oppdatere kunnskapene sine og øke innsikten sin i ulike aspekter ved ordforrådet.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001744nam 22002291 4500
*001186492
*008140606s2014 no ar 00nob 9
*019 $bl
*020 $a978-82-05-45529-0$bh.
*025 $a9788205455290
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a401.4$zh$223/nor
*10010$aGolden, Anne$d1950-$jn.
*24510$aOrdforråd, ordbruk og ordlæring
*250 $a4. utg.
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2014
*300 $a224 s.$c25 cm
*500 $aSpråkkunnskap. [Inkl. Semantikk. Diskusjonsanalyse. Innholdsanalyse. Terminologi]
*520 $aOrdforrådet er nå regnet som en sentral del av språkkunnskapen, og blir derfor viet mer og mer oppmerksomhet i språkforskningen. Hva er et ord og hva er en metafor? Hva vil det si å kunne et ord? Hvordan lærer vi ord og uttrykk? Hvor mange ord kan voksne mennesker og hvordan kan dette måles? Hvordan varierer ordbruken i ulike situasjoner og sjangrer? Hvordan kan vi undervise for å utvide elevenes ordforråd? Ordforråd, ordbruk og ordlæring søker å gi svar på slike og mange andre spørsmål som reiser seg når barn eller voksne holder på å lære et nytt språk. Ordforrådet er nå regnet som en sentral del av språkkunnskapen, og blir derfor viet mer og mer oppmerksomhet i språkforskningen. Ordforråd, ordbruk og ordlæring trekker fram eldre og nyere forskning både fra klasserommet og fra andre arenaer samt setter den inn i relevante sammenhenger. Ordforråd, ordbruk og ordlæring er i første rekke beregnet på studenter ved universiteter og på høyskoler som studerer studiefaget norsk som andrespråk, men passer også for lærere og alle andre som ønsker å oppdatere kunnskapene sine og øke innsikten sin i ulike aspekter ved ordforrådet.
*532 $aKulturfond
*650 $aSpråkvitenskap
*655 $aSpråk og kommunikasjon
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening