Forfatter
Tittel Andrespråksdidaktikk: en innføring
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boka gir en innføring i hvordan elever med et annet morsmål lærer norsk, og hvordan de bruker norsk som læringsspråk. Den tar utgangspunkt i grunnskolens klasserom. Forfatterne presenterer kunnskap om andrespråkslæring, og viser hvordan lærerne kan anvende denne til å støtte elevenes språklige og faglige utvikling. Boka er skrevet for studenter i grunnskolelærerutdanning og lærere i etterutdanning. Den kan også være aktuell som en første innføringsbok for studenter i norsk som andrespråk eller lærere i voksenopplæring. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001346pam 22002171 4500
*001181374
*008 a 00nob 2
*015 $a0511754$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-02-40037-8$bh.$cNkr 319.00
*08201$a372.653982044$zh$223/nor
*090 $c372.65$dM
*100 0$aMonsen, Marte$d1974-$jn.
*24510$aAndrespråksdidaktikk$ben innføring$cMarte Monsen og Gunhild Tveit Randen
*260 $aOslo$bCappelen Damm Akademisk$c2017
*300 $a152 s.$bkol. ill.
*505 $aHar bibliografi, register
*520 $aBoka gir en innføring i hvordan elever med et annet morsmål lærer norsk, og hvordan de bruker norsk som læringsspråk. Den tar utgangspunkt i grunnskolens klasserom. Forfatterne presenterer kunnskap om andrespråkslæring, og viser hvordan lærerne kan anvende denne til å støtte elevenes språklige og faglige utvikling. Boka er skrevet for studenter i grunnskolelærerutdanning og lærere i etterutdanning. Den kan også være aktuell som en første innføringsbok for studenter i norsk som andrespråk eller lærere i voksenopplæring. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aNorsk språk$xUndervisning$xFremmedspråklige$0før- og grunnskolen$1372.653982044$2BS$9nob
*650 $aPedagogikk
*650 $aflerkulturelle
*650 $aGrunnskolen
*655 $aFlespråklig ped
*700 0$aRanden, Gunhild Tveit$d1974-$emedforf.$jn.
*900 0$aTveit Randen, Gunhild$zRanden, Gunhild Tveit$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening