Bjølsen skole

Barns møter med digital teknologi : digital teknologi som pedagogisk ressurs i barnehagebarns lek, opplevelse og læring
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Barns møter med digital teknologi : digital teknologi som pedagogisk ressurs i barnehagebarns lek, opplevelse og læring
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.133 L
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2016
Noter
  • For å forstå dagens barndom og de utfordringer barnehagen står overfor, er det viktig å få kunnskap om barns møter med digital teknologi. Den digitale teknologien har innvirkning på måten barn handler, leker, tenker, lærer, uttrykker seg og deres interaksjon. Kan den digitale teknologien brukes som verktøy for å skape meningsfulle prosesser mellom barn og voksne, i barnehagens pedagogiske praksis? Forfatteren viser gjennom eksempler og teori hvordan digital teknologi kan brukes i en pedagogikk som legger til rette for barnehagebarns lærerike møter med seg selv, samfunnet og den verden de er en del av. Flere av eksemplene handler om barn og pedagoger som skaper digitale medieuttrykk sammen, i møte med kunst. Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi, noter, register
ISBN
  • 978-82-15-02490-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001463 am  2200193   4500
*001179558
*008               no     a          00nob 2
*015  $a0465412 $bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02490-5 $bh. $cNkr 349.00
*08201$a372.1334 $zh $223/nor
*090  $c372.133 $dL
*100 0$aLetnes, Mari-Ann$d1967-$jn.
*24510$aBarns møter med digital teknologi $bdigital teknologi som pedagogisk ressurs i barnehagebarns lek, opplevelse og læring $cMari-Ann Letnes
*260  $aOslo $bUniversitetsforl.$ccop. 2016
*300  $a198 s. $bkol. ill.
*505  $aHar bibliografi, noter, register
*520  $aFor å forstå dagens barndom og de utfordringer barnehagen står overfor, er det viktig å få kunnskap om barns møter med digital teknologi. Den digitale teknologien har innvirkning på måten barn handler, leker, tenker, lærer, uttrykker seg og deres interaksjon. Kan den digitale teknologien brukes som verktøy for å skape meningsfulle prosesser mellom barn og voksne, i barnehagens pedagogiske praksis? Forfatteren viser gjennom eksempler og teori hvordan digital teknologi kan brukes i en pedagogikk som legger til rette for barnehagebarns lærerike møter med seg selv, samfunnet og den verden de er en del av. Flere av eksemplene handler om barn og pedagoger som skaper digitale medieuttrykk sammen, i møte med kunst. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aInformasjonsteknologi$xPedagogikk$0før- og grunnskolen$1372.133/4$2BS $2BS $9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Bjølsen skole372.133 L