Forfatter
Tittel Barns møter med digital teknologi : digital teknologi som pedagogisk ressurs i barnehagebarns lek, opplevelse og læring
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter For å forstå dagens barndom og de utfordringer barnehagen står overfor, er det viktig å få kunnskap om barns møter med digital teknologi. Den digitale teknologien har innvirkning på måten barn handler, leker, tenker, lærer, uttrykker seg og deres interaksjon. Kan den digitale teknologien brukes som verktøy for å skape meningsfulle prosesser mellom barn og voksne, i barnehagens pedagogiske praksis? Forfatteren viser gjennom eksempler og teori hvordan digital teknologi kan brukes i en pedagogikk som legger til rette for barnehagebarns lærerike møter med seg selv, samfunnet og den verden de er en del av. Flere av eksemplene handler om barn og pedagoger som skaper digitale medieuttrykk sammen, i møte med kunst. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, noter, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001463 am 2200193 4500
*001179558
*008 no a 00nob 2
*015 $a0465412 $bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-02490-5 $bh. $cNkr 349.00
*08201$a372.1334 $zh $223/nor
*090 $c372.133 $dL
*100 0$aLetnes, Mari-Ann$d1967-$jn.
*24510$aBarns møter med digital teknologi $bdigital teknologi som pedagogisk ressurs i barnehagebarns lek, opplevelse og læring $cMari-Ann Letnes
*260 $aOslo $bUniversitetsforl.$ccop. 2016
*300 $a198 s. $bkol. ill.
*505 $aHar bibliografi, noter, register
*520 $aFor å forstå dagens barndom og de utfordringer barnehagen står overfor, er det viktig å få kunnskap om barns møter med digital teknologi. Den digitale teknologien har innvirkning på måten barn handler, leker, tenker, lærer, uttrykker seg og deres interaksjon. Kan den digitale teknologien brukes som verktøy for å skape meningsfulle prosesser mellom barn og voksne, i barnehagens pedagogiske praksis? Forfatteren viser gjennom eksempler og teori hvordan digital teknologi kan brukes i en pedagogikk som legger til rette for barnehagebarns lærerike møter med seg selv, samfunnet og den verden de er en del av. Flere av eksemplene handler om barn og pedagoger som skaper digitale medieuttrykk sammen, i møte med kunst. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aInformasjonsteknologi$xPedagogikk$0før- og grunnskolen $1372.133/4$2BS $2BS $9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening