Oslo VO Nydalen

Mange intelligenser i lesing og skriving
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Mange intelligenser i lesing og skriving
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.4 A
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2005
Noter
  • Av teksten bak på boken: Boken kombinerer Howard Gardners teori om de mange intelligenser og nyere hjerneforskning innenfor lese- og skrivefeltet med historiske, antropologiske, biografiske og psykologiske perspektiver på lese- og skrivekyndighet ... Professor Howard Gardner lanserte teorien om de mange intelligenser i 1983. Teorien fremhever at vi alle har en rekke intelligenser som kan virke som forskjellige "inngangsporter" til fagstoff og læring. Dette medfører at skolens lese- og skriveundervisning må organiseres i samsvar med dette, og denne boken er en praktisk veiviser for lærere basert på Gardners teori. Armstrong legger frem ideer, strategier, materialforslag og tips om hvordan man underviser i alt fra grammatikk og rettskrivning til leseforståelse. Thomas Armstrong har tidligere skrevet ?Mange intelligenser i klasserommet? (2003). Har referanser, litteraturliste og stikkordliste. Bibliografi: s. 166-179
ISBN
  • 82-7935-169-8
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001639 am  2200289   4500
*001170244
*008050927         us     a          00nob 2 
*015  $a0158124$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a82-7935-169-8$bh.$cNkr 278.00
*035  $a0158124
*035  $a41402
*041  $heng
*08231$a370.152
*08231$a372.4$zh
*08231$a372.6
*090  $c372.4$dA
*100 0$aArmstrong, Thomas
*24014$aThe Multiple Intelligences of Reading and Writing$bMaking the Words come alive$wmultiple intelligences of reading and writing
*24510$aMange intelligenser i lesing og skriving$cThomas Armstrong ; oversatt av Mette K. Ofstad
*260  $aOslo$bAbstrakt$c2005
*300  $a188 s.$bill.; fig.
*500  $aAv teksten bak på boken:  Boken kombinerer Howard Gardners teori om de mange intelligenser og nyere hjerneforskning innenfor lese- og skrivefeltet med historiske, antropologiske, biografiske og psykologiske perspektiver på lese- og skrivekyndighet ...
*505  $aBibliografi: s. 166-179
*520  $aProfessor Howard Gardner lanserte teorien om de mange intelligenser i 1983. Teorien fremhever at vi alle har en rekke intelligenser som kan virke som forskjellige "inngangsporter" til fagstoff og læring. Dette medfører at skolens lese- og skriveundervisning må organiseres i samsvar med dette, og denne boken er en praktisk veiviser for lærere basert på Gardners teori. Armstrong legger frem ideer, strategier, materialforslag og tips om hvordan man underviser i alt fra grammatikk og rettskrivning til leseforståelse. Thomas Armstrong har tidligere skrevet ?Mange intelligenser i klasserommet? (2003). Har referanser, litteraturliste og stikkordliste.
*574  $aOriginaltittel: The multiple intelligences of reading and writing
*650  $alogisk-matematiske intelligens
*650  $asosiale intelligens
*650  $apersonlige intelligens
*650  $aordavkoding
*650  $aleseforståelse
*650  $aundervisningsmetoder
*650  $aGardner, Howard
*650  $aLesing
*650  $aLesevansker
*650  $askrivevansker
*650  $aLesevansker$0psykologi$1157.5
*650  $aLæring
*655  $aPedagogikk
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Oslo VO NydalenPedagogikk A