Forfatter
Tittel Mange intelligenser i lesing og skriving
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Av teksten bak på boken: Boken kombinerer Howard Gardners teori om de mange intelligenser og nyere hjerneforskning innenfor lese- og skrivefeltet med historiske, antropologiske, biografiske og psykologiske perspektiver på lese- og skrivekyndighet ...
Professor Howard Gardner lanserte teorien om de mange intelligenser i 1983. Teorien fremhever at vi alle har en rekke intelligenser som kan virke som forskjellige "inngangsporter" til fagstoff og læring. Dette medfører at skolens lese- og skriveundervisning må organiseres i samsvar med dette, og denne boken er en praktisk veiviser for lærere basert på Gardners teori. Armstrong legger frem ideer, strategier, materialforslag og tips om hvordan man underviser i alt fra grammatikk og rettskrivning til leseforståelse . Thomas Armstrong har tidligere skrevet ?Mange intelligenser i klasserommet? (2003). Har referanser, litteraturliste og stikkordliste.
Bibliografi: s. 166-179
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001639 am 2200289 4500
*001170244
*008050927 us a 00nob 2
*015 $a0158124$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a82-7935-169-8$bh.$cNkr 278.00
*035 $a0158124
*035 $a41402
*041 $heng
*08231$a370.152
*08231$a372.4$zh
*08231$a372.6
*090 $c372.4$dA
*100 0$aArmstrong, Thomas
*24014$aThe Multiple Intelligences of Reading and Writing$bMaking the Words come alive$wmultiple intelligences of reading and writing
*24510$aMange intelligenser i lesing og skriving$cThomas Armstrong ; oversatt av Mette K. Ofstad
*260 $aOslo$bAbstrakt$c2005
*300 $a188 s.$bill.; fig.
*500 $aAv teksten bak på boken: Boken kombinerer Howard Gardners teori om de mange intelligenser og nyere hjerneforskning innenfor lese- og skrivefeltet med historiske, antropologiske, biografiske og psykologiske perspektiver på lese- og skrivekyndighet ...
*505 $aBibliografi: s. 166-179
*520 $aProfessor Howard Gardner lanserte teorien om de mange intelligenser i 1983. Teorien fremhever at vi alle har en rekke intelligenser som kan virke som forskjellige "inngangsporter" til fagstoff og læring. Dette medfører at skolens lese- og skriveundervisning må organiseres i samsvar med dette, og denne boken er en praktisk veiviser for lærere basert på Gardners teori. Armstrong legger frem ideer, strategier, materialforslag og tips om hvordan man underviser i alt fra grammatikk og rettskrivning til leseforståelse . Thomas Armstrong har tidligere skrevet ?Mange intelligenser i klasserommet? (2003). Har referanser, litteraturliste og stikkordliste.
*574 $aOriginaltittel: The multiple intelligences of reading and writing
*650 $alogisk-matematiske intelligens
*650 $asosiale intelligens
*650 $apersonlige intelligens
*650 $aordavkoding
*650 $aleseforståelse
*650 $aundervisningsmetoder
*650 $aGardner, Howard
*650 $aLesing
*650 $aLesevansker
*650 $askrivevansker
*650 $aLesevansker$0psykologi$1157.5
*650 $aLæring
*655 $aPedagogikk
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening