Oslo VO Nydalen

Tilpasset opplæring og individuelle opplæringsplaner: tilfredsstillende læringsutbytte for alle elever!
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Tilpasset opplæring og individuelle opplæringsplaner: tilfredsstillende læringsutbytte for alle elever!
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.394 N
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2015
Noter
  • Hva er egentlig inkludering i praksis? Denne boken handler om hva en inkluderende skole er, og hvordan tilpasset opplæring kan fremme læring for elever som strever med det faglige. Forfatterne presenterer forskning om hva som har positiv læringseffekt, og drøfter ulike perspektiver på læringsproblemer. De drøfter videre hvordan PP-tjenesten sammen med skolen kan bidra til å forbedre opplæringen av elever som ikke har forsvarlig utbytte av ordinær undervisning, skisserer hva en individuell opplæringsplan bør inneholde og viser hvordan denne kan bli et aktivt pedagogisk verktøy for læreren. Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
  • 978-82-05-47366-9
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001409 am  2200229   4500
*001167348
*008160128         no     a          00nob 2 
*015  $a0429853$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-05-47366-9$bh.$cNkr 260.00
*035  $a0429853
*035  $a259536
*08231$a371.394$zh$25
*090  $c371.394$dN
*100 0$aNordahl, Thomas$d1958-$jn.
*24510$aTilpasset opplæring og individuelle opplæringsplaner$btilfredsstillende læringsutbytte for alle elever!$cThomas Nordahl og Terje Overland
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2015
*300  $a138 s.$bfig.
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520  $aHva er egentlig inkludering i praksis? Denne boken handler om hva en inkluderende skole er, og hvordan tilpasset opplæring kan fremme læring for elever som strever med det faglige. Forfatterne presenterer forskning om hva som har positiv læringseffekt, og drøfter ulike perspektiver på læringsproblemer. De drøfter videre hvordan PP-tjenesten sammen med skolen kan bidra til å forbedre opplæringen av elever som ikke har forsvarlig utbytte av ordinær undervisning, skisserer hva en individuell opplæringsplan bør inneholde og viser hvordan denne kan bli et aktivt pedagogisk verktøy for læreren.
*650 1$aDifferensiert undervisning$1371.394$2BS$9nor
*650  $aspes ped
*650  $ainkludering
*655  $aSpesialpedagogikk
*700 0$aOverland, Terje$d1940-$emedforf.$jn.
*950 0$aTilpasset opplæring$zDifferensiert undervisning$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex2Tilgjengelig Oslo VO NydalenSpesialpedagogikk N 371.394 N