Forfatter
Tittel Les mindre - forstå mer!: strategier for lesing av fagtekster : 1. -7. trinn
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Leseforståelse. Didaktik.Dybdelesing . Metodikk
I hvilken grad kan læreren motivere og engasjere elevgruppen foran seg? Når og hvordan vet man at læring finner sted? Denne boken tar utgangspunkt i observasjoner fra lese- og læringsprosesser på 1. til 7. trinn. Boken er bygget opp med bilder og tips, og tar for seg strategier som dybdelesing , skumming og skanning. Den inneholder forslag til undervisningsopplegg for enkeltstående leseøkter og lengre læringsperioder, og vil være nyttig for alle som ønsker å gi elever gode lesestrategier.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001256nam 22002171 450
*001145645
*00520111209070000.0
*008130422 2011 no a 00nob 2
*015 $a0275848$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-41536-2$bh.$cNkr 378.00
*035 $a(BIBBI)000275848
*08231$a372.47$zh$25
*090 $c372.47$dB
*100 0$aBrevik, Lisbeth M.$d1969-$jn.
*24510$aLes mindre - forstå mer!$bstrategier for lesing av fagtekster : 1. -7. trinn$cLisbeth M. Brevik og Ann Elisabeth Gunnulfsen
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2011
*300 $a257 s.$bkol. ill.
*500 $aLeseforståelse. Didaktik.Dybdelesing . Metodikk
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520 $aI hvilken grad kan læreren motivere og engasjere elevgruppen foran seg? Når og hvordan vet man at læring finner sted? Denne boken tar utgangspunkt i observasjoner fra lese- og læringsprosesser på 1. til 7. trinn. Boken er bygget opp med bilder og tips, og tar for seg strategier som dybdelesing , skumming og skanning. Den inneholder forslag til undervisningsopplegg for enkeltstående leseøkter og lengre læringsperioder, og vil være nyttig for alle som ønsker å gi elever gode lesestrategier.
*650 $aPedagogikk
*650 $agrunnskolen
*655 $aLesing
*700 0$aGunnulfsen, Ann Elisabeth$d1962-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening