Forfatter
Tittel Barn og unge med Tourettes syndrom
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boken gir en innføring i hva Tourettes syndrom er og hvilke utfordringer eleven og læreren møter i henholdsvis læringssituasjonen og undervisningssituasjonen. Forfatteren gir eksempler på hvordan Tourettes syndrom kan arte seg og hvilke faktorer ved diagnosen som påvirker skoleprestasjoner. Det er lagt vekt på hvordan skolen kan tilrettelegge for et emosjonelt trygt læringsmiljø for alle elevene. Forfatteren arbeider med personer med ADHD, Tourettes syndrom og atferds- og læringsvansker.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001203nam 22002291 45
*001129997
*00520110303234500.0
*008191016 2011 no a 0 00nob 2
*015 $a0266413$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-446-2030-7$bh.$cNkr 340.00
*08231$a371.93$25
*08231$a618.9283$zh$25
*090 $c618.9283$dK
*100 0$aKvilhaug, Gidske$d1949-$jn.
*24510$aBarn og unge med Tourettes syndrom$cGidske Kvilhaug
*260 $aOslo$bKommuneforl.$c2011
*300 $a176 s.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520 $aBoken gir en innføring i hva Tourettes syndrom er og hvilke utfordringer eleven og læreren møter i henholdsvis læringssituasjonen og undervisningssituasjonen. Forfatteren gir eksempler på hvordan Tourettes syndrom kan arte seg og hvilke faktorer ved diagnosen som påvirker skoleprestasjoner. Det er lagt vekt på hvordan skolen kan tilrettelegge for et emosjonelt trygt læringsmiljø for alle elevene. Forfatteren arbeider med personer med ADHD, Tourettes syndrom og atferds- og læringsvansker.
*650 1$aTourettes syndrom$xBarn og ungdom$1618.9283$2BS$9nor
*650 2$aTourettes syndrom$xSpesialundervisning$1371.93$2BS$9nor
*650 $aNervesystemet $0menneskelig fysiologi$1612.8
*655 $aSpesialpedagogikk
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening