Forfatter
Tittel Etnisk mangfold i skolen: det sakkyndige blikket
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter 1. utg. 2005 tok for seg ... perioden 1990-2000. 2. utg. med nye kvantitative og kvalitative analyser av diagnostisering av lærevansker blant minoritetselever i perioden 2001-2005.
Joron Pihl tar i denne boken for seg hvordan etnisk mangfold blir håndtert i skolen. Hun retter et kritisk blikk på sakkyndige utredninger av minoritetselever. Hvordan blir elevene diagnostisert? Spørsmålene blir besvart i et historisk og flerkulturelt perspektiv. Boken gir innsyn i hvordan normalitet og avvik blir skapt i en flerkulturell pedagogisk situasjon. Bilder og poesi illustrerer problemstillingene som blir behandlet i boken. Har litteraturliste, forfatter- og emneregister.
1. utg. 2005
Har bibliografi, noter, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001207nam 22002411 45
*001127966
*00520100622070000.0
*008110901 2010 no a 0 00nob 2
*015 $a0259508$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-01598-9$bh.$cNkr 329.00
*08231$a370.117$zh$25
*090 $c370.117$dP
*100 0$aPihl, Joron$d1950-$jn.
*24510$aEtnisk mangfold i skolen$bdet sakkyndige blikket$cJoron Pihl
*250 $a2. utg.
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2010
*300 $a352 s.$bill.
*500 $a1. utg. 2005 tok for seg ... perioden 1990-2000. 2. utg. med nye kvantitative og kvalitative analyser av diagnostisering av lærevansker blant minoritetselever i perioden 2001-2005.
*503 $a1. utg. 2005
*505 $aHar bibliografi, noter, register
*520 $aJoron Pihl tar i denne boken for seg hvordan etnisk mangfold blir håndtert i skolen. Hun retter et kritisk blikk på sakkyndige utredninger av minoritetselever. Hvordan blir elevene diagnostisert? Spørsmålene blir besvart i et historisk og flerkulturelt perspektiv. Boken gir innsyn i hvordan normalitet og avvik blir skapt i en flerkulturell pedagogisk situasjon. Bilder og poesi illustrerer problemstillingene som blir behandlet i boken. Har litteraturliste, forfatter- og emneregister.
*650 $aSkolen
*650 $aKulturmøter
*650 $aflerkulturell ped
*650 $aetnisk mangfold
*650 $aminoriteter
*650 $askoleelever
*650 $a2001-2005
*650 $aUndervisning
*655 $aPedagogikk
*950 0$aKulturmøte og skole$zSkole og kulturmøte$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening