Forfatter
Tittel Muntlige tekster i klasserommet
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Ungdommer. Grunnskolen og vgs. Ungdomsskolen og videregående skole. Teksttolkning, muntlig fremføring. Kommunikasjonsferdigheter. Retorikk
"Å kunne uttrykke seg muntlig" er en av fem grunnleggende ferdigheter i Kunnskapsløftet. Dette er en didaktisk grunnbok som gir lærerne på ungdomstrinnet og i videregående opplæring den kunnskap som trengs for å imøtekomme læreplanen. Boka er delt i tre. Først presenterer forfatterne ny forskning som viser hvordan det arbeides med muntlighet i norske klasserom, og de peker ut noen særlig viktige utfordringer for undervisningen. Del II gjør rede for noen forutsetninger for vellykket arbeid med muntlighet. Del III handler om det praktiske klasseromsarbeidet og tilbyr et stort utvalg konkrete oppgaver og undervisningsopplegg. Boken er aktuell for alle fag, men forfatterne legger særlig vekt på å imøtekomme norsklærernes spesielle utfordringer og ansvar.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 am
*001117571
*00520090323163200.0
*008100107 no a b 20 nob
*015 $a0195414$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-01191-2$bh.$cNkr 249.00
*035 $a000195414
*08231$a439.82071$zh
*08231$a372.6
*090 $c439.82071$dP
*100 0$aPenne, Sylvi$d1947-$jn.
*24510$aMuntlige tekster i klasserommet$cSylvi Penne og Frøydis Hertzberg
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2008
*300 $a148 s.
*500 $aUngdommer. Grunnskolen og vgs. Ungdomsskolen og videregående skole. Teksttolkning, muntlig fremføring. Kommunikasjonsferdigheter. Retorikk
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
*520 $a"Å kunne uttrykke seg muntlig" er en av fem grunnleggende ferdigheter i Kunnskapsløftet. Dette er en didaktisk grunnbok som gir lærerne på ungdomstrinnet og i videregående opplæring den kunnskap som trengs for å imøtekomme læreplanen. Boka er delt i tre. Først presenterer forfatterne ny forskning som viser hvordan det arbeides med muntlighet i norske klasserom, og de peker ut noen særlig viktige utfordringer for undervisningen. Del II gjør rede for noen forutsetninger for vellykket arbeid med muntlighet. Del III handler om det praktiske klasseromsarbeidet og tilbyr et stort utvalg konkrete oppgaver og undervisningsopplegg. Boken er aktuell for alle fag, men forfatterne legger særlig vekt på å imøtekomme norsklærernes spesielle utfordringer og ansvar.
*650 $aKommunikasjonsferdigheter
*650 $aMuntlig tekster
*650 $aUngdomstrinn
*655 $aSpråk, norsk
*700 0$aHertzberg, Frøydis$d1944-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening