Majorstuen skole

Muntlige tekster i klasserommet
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Muntlige tekster i klasserommet
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 439.82071 P
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2008
Noter
  • Ungdommer. Grunnskolen og vgs. Ungdomsskolen og videregående skole. Teksttolkning, muntlig fremføring. Kommunikasjonsferdigheter. Retorikk "Å kunne uttrykke seg muntlig" er en av fem grunnleggende ferdigheter i Kunnskapsløftet. Dette er en didaktisk grunnbok som gir lærerne på ungdomstrinnet og i videregående opplæring den kunnskap som trengs for å imøtekomme læreplanen. Boka er delt i tre. Først presenterer forfatterne ny forskning som viser hvordan det arbeides med muntlighet i norske klasserom, og de peker ut noen særlig viktige utfordringer for undervisningen. Del II gjør rede for noen forutsetninger for vellykket arbeid med muntlighet. Del III handler om det praktiske klasseromsarbeidet og tilbyr et stort utvalg konkrete oppgaver og undervisningsopplegg. Boken er aktuell for alle fag, men forfatterne legger særlig vekt på å imøtekomme norsklærernes spesielle utfordringer og ansvar. Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN
  • 978-82-15-01191-2
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000      am
*001117571
*00520090323163200.0
*008100107         no     a       b 20 nob   
*015  $a0195414$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-01191-2$bh.$cNkr 249.00
*035  $a000195414
*08231$a439.82071$zh
*08231$a372.6
*090  $c439.82071$dP
*100 0$aPenne, Sylvi$d1947-$jn.
*24510$aMuntlige tekster i klasserommet$cSylvi Penne og Frøydis Hertzberg
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2008
*300  $a148 s.
*500  $aUngdommer. Grunnskolen og vgs. Ungdomsskolen og videregående skole. Teksttolkning, muntlig fremføring. Kommunikasjonsferdigheter. Retorikk
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
*520  $a"Å kunne uttrykke seg muntlig" er en av fem grunnleggende ferdigheter i Kunnskapsløftet. Dette er en didaktisk grunnbok som gir lærerne på ungdomstrinnet og i videregående opplæring den kunnskap som trengs for å imøtekomme læreplanen. Boka er delt i tre. Først presenterer forfatterne ny forskning som viser hvordan det arbeides med muntlighet i norske klasserom, og de peker ut noen særlig viktige utfordringer for undervisningen. Del II gjør rede for noen forutsetninger for vellykket arbeid med muntlighet. Del III handler om det praktiske klasseromsarbeidet og tilbyr et stort utvalg konkrete oppgaver og undervisningsopplegg. Boken er aktuell for alle fag, men forfatterne legger særlig vekt på å imøtekomme norsklærernes spesielle utfordringer og ansvar.
*650  $aKommunikasjonsferdigheter
*650  $aMuntlig tekster
*650  $aUngdomstrinn
*655  $aSpråk, norsk
*700 0$aHertzberg, Frøydis$d1944-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex3Tilgjengelig Majorstuen skoleLæremiddel